buurtzorg.reismee.nl (Buurtzorg Nederland & Ecare Services, Ecare.nu)

We zijn in Orlando!

Het is gelukt, we zijn in Orlando!

Zoals afgesproken waren de deelnemers van de Studiereis stipt om 11:00 uur op Schiphol om hun bagage in te checken. Op één deelnemers na, Suzan, was iedereen al ingechecked.

Suzan had het advies gekregen om bij de balie in te checken. Toen Suzan eindelijk bij de balie stond voor het inchecken, bleek dat ze een *'tje achter haar naam had staan. Bij navraag bleek dat Edwin de ESTA niet goed voor haar heeft ingevuld. Foutje bedankt! De 0 (nul) in haar paspoort heeft hij aangezien voor een O. nadat we een nieuwe ESTA aanvraag hebben gedaan via het internet kon ze eindelijk haar boardingkaart krijgen. Bij de incheck balie waren ze vriendelijk en vertelden ze dat er een goedgekeurde ESTA moet zijn als ze het paspoort door hun PC halen. We zijn nu dus compleet .

We hebben het bij de voorbereiding uitgebreid over het 'body-scan' gehad. Met die voorbereiding zorgen we er voor dat we zo tegen 13:00 uur bij Gate D2 zijn. En.... Geen body scan. We moeten door een 'normaal poortje'. Ipv de body-scan worden we allemaal uitgebreid gefolieerd.

Precies op schema vertrekken we om 14:00 uur op weg voor een 'autorit' naar de polderbaan. 20 Minuten later zijn we volgens schema onderweg naar Orlando.

Na een vlucht van negen uur en een kwartier landen we op MCO Orlando International Airport. Bij het verlaten van het vliegtuig voelen we direct welke temperatuur we kunnen verwachten. Het voelt warm en vochtig aan. We waren gewaarschuwd over de wachttijden bij de douane en het bleek waar te zijn. De groep was 2 uur later door de douane en bij de bagage. Daarna de koffer weer op de bagageband voor de 'main terminal' en onderweg naar de volgende douane controle.

Nadat we opnieuw onze bagage hebben opgehaald was het tijd voor het ophalen van de auto's.

Om 20:30 uur 's avonds locale tijd, 2:30 uur 's nachts in Nederland waren we dan eindelijk onderweg naar het Hotel. Nienke in een luxe SUV en Edwin in een busje.

Het hotel is lekker luxe en de kamers zijn groot en voorzien van alle gemakken. Na een lange reis is het tijd om te gaan slapen. Een deel van de groep heeft nog boodschappen gehaald zodat de volgende ochtend er iets te drinken is.

We spreken af dat we zondagochtend om 8:00 uur ontbijten in onze conferentie ruimte Palm I.

Om 8:30 uur zal Edwin het programma voor de dag bekend maken.

We zullen vandaag voorzichtig starten 's ochtend en 's middags staat het nieuwe plein, aanpassingen in het web en nieuwe ICT zorg ontwikkelingen op het programma. We zullen ook een nieuwe manier van het bekijken en beheren van de e-mail laten zijn die mogelijk gebruikt kan worden door Buurtzorg.

Zelf was ik om 5:00 uur locale tijd al wakker en ga zo tegen 7:00 uur of hardlopen en even zwemmen. Hopelijk is iedereen vandaag lekker fris op. Ze hebben er een langen dag op zitten. Respect voor de deelnemers. De komende dagen zal ook nog het e.a.a. van hun verwacht worden.

Het weer vandaag is goed. De wind zal iets aantrekken en de maximum temperatuur ligt zo rond de 31 graden met veel zon. Jammer dat we zo heel veel binnen zitten.

Anita

Fijn dat jullie allemaal veilig zijn aangekomen,hopelijk niet te veel last van een jet-lag!!!
Heel veel plezier,en een dikke kus voor mijn zusje.(monique)

Groetjes Anita

marjo heijligers

Ik hoop dat jullie een hele leerzame, maar vooral ook gezellige reis hebben. Ik heb het voorrecht gehad om een jaar geleden met de WIS-groep van Buurtzorg naar Amerika te gaan en kijk er nog vaak met veel plezier op terug. Een geweldige belevenis is het geweest!
veel plezier met zijn allen, maar dat gaat vast lukken met deze groep!!

groetjes, Marjo, team Elst

Gerda de Bruin

Hoi Allemaal,

Hoop dat jullie lekker zullen slapen dat heb je wel nodig na zo'n reis.
Succes groeten A'foort

Meike Klasens

Heel veel succes en plezier allemaal!!!!
Het is leuk jullie te kunnen volgen op het web!!
Groet; Team Musselkanaal en de Monden

Martilde

Fijn dat jullie allemaal veilig geland zijn!
Ben erg benieuwd naar wat jullie opsteken en hoe dat voor Buurtzorg gebruikt kan worden.
Succes en have fun!
Martilde, team Gennep

Didi

Gelukkig weer veilig op de grond, geen as of andere vervelende dingen. En nu maar veel ervaren en opsteken deze dagen. En zeker niet vergeten te genieten van alle indrukken. Veel plezier en tot over een week in het (nu nog) zonnige Nederland.

team Loos, maar wel belangstellend, Didi

Kelly Pepping

Mama we mis je nu al!! Hoop dat je het naar je zin hebt en er veel opsteekt!!

xxxx
Kelly, Helene, Liesbeth en papa

rik janse

Hoi Ilse, veel plezier en tot snel en heel veel liefs!

tineke moeder van nienke

Ga je nu je autootje al inruilen? Geniet met elkaar van deze film. mama

Bart en Willeke

Ha Josje en andere Orlando gangers, fijn dat jullie veilig geland zijn! en al zoveel gedaan hebben. Wij volgen jullie vanuit Vlaardingen. Veel leerzaam plezier!

Groetjes, Bart en Willeke (W uit team Vlaardingen)

loes Kruller

W, Christina, een goede reis achter de rug heb ik begrepen. Was het een beetje goed vertoeven zo in het vliegtuig? Ik ben met Iris en de meiden nog even bij Klaas koffie wezen drinken. Zoals gewoonlijk was hij heel gastvrij en het was gezellig. Ik volg de reisverhalen en ben toch een beetje "jaloers" als ik dat allemaal lees.