buurtzorg.reismee.nl (Buurtzorg Nederland & Ecare Services, Ecare.nu)

Dag nummer 6, E-mail, Google, Omaha en Kiwa / DNA

Vandaag is het de laatste dag in het programma dus we starten we iets later dan normaal met het programma. We geven de deelnemers een uurtje extra slaap. Het was tot nu toe een intensief programma.

Gisteren hebben we ook nog de team e-mail behandeld. Vanuit de teams krijgen we vaak de opmerking dat de team e-mail (webmail) van keenondots niet gebruikersvriendelijk is. De helpdesk adviseert vaakom Outlook te gebruiken. Daar zit weer het nadeel aan dat het alleen op1 van de team laptops staat en bij een defect of diefstal je alle e-mails kwijt bent. Je kunt vanuit huis niet de e-mails van het team lezen. Ecare heeft daarvoor een e-mail oplossing bedacht waarmee je in het web via een gebruikersvriendelijke versie van webmail de team e-mail kunt bekijken. Elk teamlid kan dan de e-mail zien via het buurtzorgweb. Het team hoeft dan het wachtwoord voor de teame-mail ook niet meer te onthuoden. Ecare Services zal het voorstel verder uitwerken en met Jos overleggen over de aanpassingen. De groep zou op termijn ook de persoonlijke e-mail op deze manier willen hebben. Voorlopig gaan we als we toestemming krijgen eerst met de team e-mail starten. Mocht dat succesvol zijn, dan kunnen we onderzoeken of de persoonlijke e-mail ook op dezelfde manier aangeboden kan worden.

Deze laatste studiedag in het programma gaan we twee eerder besproken onderwerpen nogmaals behandelen namelijk Omaha en Kiwa (DNA).

Voordat we met de twee onderwerpen starten laten we eerst de mogelijkheden van Google apps zien. Met Google appsis het o.a. mogelijk online documenten te bewerken. De deelnemers zullen in het eerste 'ebruikersoverleg'over Buurtzorgweb en -plein terugkomen op dit onderwerp.

Bij het DNA zijn we verder de diepte ingegaan over de rolbeschrijvingen. Opmerkingen over de rolbeschrijving zijn genoteerd en worden teruggekoppeld aan Kiwa door Marije, Yvonneen Nienke.

Op verzoek van de deelnemers hebben we één domein van het WIS in het Buurtzorgweb verder uitgewerkt als oefening. Oefening baart tenslotte de kunst.

Het was een leuke en vooral interessante studiereis, we zijn allemaal tevreden over het nut en het resultaat van de reis. Vanmiddag hebben we eindelijk een beetje vrije tijd.

Morgen 29 mei vliegen we (MP636) al weer terug naar Nederland om een dag later, zondagochtend 10:00 uur te landen op Schiphol.

Ik wil de studiegroep bedanken voor de inzet en heb nog nooit met z'n leuke groep gereisd.

Namens Ecare Services bedankt.

Reacties

Reacties

loes kruller

Ik heb het allemaal gevolgd, jullie reis en ik vind het ongelooflijk professioneel, petje af hoor.
Vandaag is het vrijdag en zaterdag, dus morgen zijn jullie al weer op de terugreis. Christina ik kom volgende week, als je een beetje bijgekomen bent van alles, bij jullie langs om van je te horen hoe het geweest is. groetjes loes

Anneke

Erg leuk om de afgelopen week jullie verslag te lezen , was zeer interesant , wil jullie nog een fijne dag verder toewensen en een fijne reis terug

Gr Anneke

Gera

Heel leuk om jullie zo te 'volgen'. Vooral de foto's en video's erg leuk. Hele goede reis terug naar huis. Neem de zon mee!

Gerda de Bruin

Een hele goede vlucht en tot volgende week!!!!

Klazien

Heel leuk om de hele week mee te leven met de studie reis. Ik ben benieuw hoe de zaken uitwerken.
Toppie!

Anita

Allemaal een goede terugreis en kom gezond en wel weer terug.

Willeke van Dalen

ik vond het erg leuk om jullie vanuit Nederland te kunnen volgen, net of ik er ook een beetje bij was. En als Josje straks thuis komt met de verhalen weet ik een beetje waar het over gaat. ik wens jullie allemaal een veilige terugreis (volgens mij zitten jullie al in het vliegtuig nu) en tot morgen!!

Caatje

Waarschijnlijk zitten jullie nu in het vliegtuig terug,ik wilde jullie toch nog even goeie reis wensen.Heb genoten van jullie verhalen en fotos,en ben blij als jullie weer allemaal veilig op Nederlandse bodem staan............

meike klasens

Fijn jullie te kunnen volgen via de mail!!!!!!
Heb ervan genoten!
Het is leuk te zien dat dit kan bij Buurtzorg!
groetjes team Musselkanaal en de Monden.

Edwin

Het is 1 uur voor dat we in het vliegtuigstappen. Iedereen heeft een instapkaart en we staan bij de gate. Vliegtuig is op tijd

jos

welkom terug allemaal! HET WAS EEN BIJZONDERE WEEK! Ik heb veel studiereizen meegemaakt maar nog nooit een waar zoveel is besproken, uitgewisseld en geleerd. Ik zal een aantal thema's verwerken in het nieuwe strategisch plan van Buurtzorg. Alle deelnemers HARTELIJK BEDANKT voor jullie zinvolle bijdrage. Het thuisfront ( werk en prive ) bedankt dat deze kanjers meekonden!

Riet

Jullie zijn inmiddels weer thuis denk ik, ik vond het leuk om jullie te volgen en zo een beetje mee te reizen.

Ilse

Weet niet hoe het met jullie is, maar ik zit hier met kleine slaapoogjes op de bank.
Ben veilig thuis gekomenm, iedereen weer blij en de was al aan staan.
Ik vond het een geweldige reis en wil iedereen bedanken voor de goede sfeer en speciaal Nienke en Edwin voor het organiseren. HET WAS SUPER!!!

Groetjes uit het zuiden,
Ilse

Monique

Goh, wat ben ik moe!! Ik wil iedereen, maar vooral Edwin, Nienke en natuurlijk THE PRESIDENT OF THE COMPANY; Jos, bedanken voor de geweldige, leerzame, gezellige reis. Hard gewerkt onder super omstandigheden!!

Christina

Ik wil Jos, Nienke en Edwin bedanken voor deze fantastische ervaringen van de afgelopen week. Ook de mede collega's uit het hele land voor een gezellige en leerzame week. Het was intensief en ontspannend. Maar ik voelde me bij jullie thuis. Toch een vreemd gevoel dat we na zo'n geweldige week opeens ieder ons eigen weg gaan. Maar het is leuk om elkaars ervaringen te horen. Ik hoop dat Josje en Marja een ieder hebben kunnen verblijden met de "kado's".
Nu wordt het zo langzamerhand tijd om te gaan slapen. Morgen op tijd naar het Buurtzorgcongres in Martiniplaza.
Het was fijn om te weten hoeveel mensen er in het land meeleven tijdens de reis.

Groetjes vanuit het Noorden

Christina

Ida

Ga je serieus maandag naar Groningen? Ik hoop, dat je op tijd wakker wordt en als het niet lukt: geen man overboord....

yvonne

Zo m'n jetlag is over na een goeie nacht slapen. Ik kan weer normaal nadenken! Hoewel, met een beetje moeite lukte dat ook gisteren al in Groningen..
het was meer dan een leuke week, boven verwachting! Ouderwets de slappe lach, veel gezelligheid en hard gewerkt in een geweldige sfeer! Wat wil een organisatie nog meer? Jos en Edwin, jullie hebben het van ons allemaal akl vele keren gehoord; het was een studiereis om nooit meer te vergeten!! Bedankt!!! Tot op de terugkom dag...in Nederland.. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!