buurtzorg.reismee.nl (Buurtzorg Nederland & Ecare Services, Ecare.nu)

Dag nummer 4, Omaha deel 2, Kiwa en bezoek aan Nirvana

We beginnen 's morgens met een korte terugblik naar de dag van gisteren. Gisteren hebben we het Omaha systeem bekeken en vandaag bespreken we de bevindingen van de twee groepen. De bevindingen vanbeide groepen van gisteren zijn besproken en zullen zo snel mogelijk worden verwerkt. Nienke en Marije zullen dat namens de groep gaan doen.

Yvonne geeft een presentatie van het KIWA kwaliteitssysteem 'De Nieuwe Aanpak (DNA)'. Ze heeft samen met Nienke een cases voorbereid en in groepjes van 3 personen starten we het DNA toe te passen op de cases. Tijdens het bespreken van de cases blijkt dat er nog onduidelijkheid is over het taalgebruik. Het projectteam neemt deze opmerking mee naar de stuurgroep evenals alle andere opmerkingen van vandaag. We zouden graag nog een terug willen komen op Kiwa en Omaha om dan samen nog een voorbeeld te bespreken of in te vullen.

's Middags15 uur vertrekken we opnieuw naar de University of Central Florida (UCF) . Dit keer voor een bezoek aan de thuiszorg organisatie Nirvana Health. Ze hebben ivm de grootte van onze groep een ruimte gehuurd in het gebouw van de UCF. Het eerste deel werd ingevuld door twee verpleegkundigen en het tweede deel kregen we een presentatie van een fysiotherapeut. We hebben deze middag veel goede zorginhoudelijke informatie gekregen van Nirvana Health. De organisatie is even gedreven, integer en heel erg open. We vonden de inhoudelijke kennis van de medewerkers erg goed. De presentatie van de fysiotherapeut ging over Vertigo (zie ook de video). Erg interessant en we zullen onderzoeken of we in Nederland in samenwerking met Nederlandse fysiotherapeuten uit kunnen zoeken of het een toevoeging voor Buurtzorg is. Na de presentaties hebben we nog even na kunnen praten met de medewerkers.

's Avond hebben we bij de The Cheesecake Factory gegeten, inThe Mall at Millenia. Na het eten is er nog tijd om even te 'shoppen'.