buurtzorg.reismee.nl (Buurtzorg Nederland & Ecare Services, Ecare.nu)

Dag nummer 3, LiNil Visiting Nurses en Omaha

Na een goede nachtrust hebben een aantal leden van de Studiegroep afgesproken 's morgens om 7:00 uur samen een baantje te gaan zwemmen in het zwembad. Om 8:30 uur kijken we eerst met de hele groep na de reacties op reismee. We zijn erg benieuwd naar de reacties op de verhalen en foto's.

We reflecteren nog even onze bezoeken aan UCF College of Nursing en Orlando Health. Beide bezoeken zijn erg waardevol geweest en we hebben gedreven en leuke mensen ontmoet. Voordat we naar LiNil gaan heeft Edwin nog een demo gegeven van een geïntegreerde e-mail oplossing voor de team e-mail. Ecare heeft voor een kraamzorg organisatie de teammail opgenomen in het web. De eerste reacties zijn positief en aanstaande donderdag zullen we verder in de diepte gaan over het web/plein en de nieuwe ontwikkelingen.

Na een rit van een half uur komen we aan bij LiNil Visiting Nurses. We worden welkom geheten door Nila Arrojo. Ze legt ons ondersteund door de stafmedewerkers van LiNil uit hoe er in de VS wordt gewerkt. Wat ons o.a. is opgevallen in de eindeloze formulieren die er moeten worden ongevuld te voorkoming van een juridische claim. De thuiszorg is in de VS afhankelijk van de aanvraag van de arts voor thuiszorg via het Medicare systeem. We kunnen nu al de conclusie trekken dat de organisaties het liefst ook klanten die Medicare worden vergoed hebben. Klanten die via de verzekeraar komen worden slecht, laat of zelfs helemaal niet vergoed. Dit komt, volgens de organisatie, dat de verzekeraar veel meer verantwoording vraagt (bureaucratisch) en indien er een fout is in de aanvraag, administratie of als de klant klaagt niet overgaat tot betaling. Standaard betalingstermijn is 3 maanden en het kan uitlopen naar 6 maanden.

Linit Visiting Nurses is gevestigd in de wijk Winterpark. Zo tegen het middaguur zijn we vanuit terug gereden naar de Subways bij het hotel voor een 'stokbroodje'. We hebben de toeristische route gepakt door de international drive waar we een 'scheef huis' en een 'huis op de kop' hebben gezien.

's Middags evalueren we eerst het bezoek aan LiNil. Jos start nog een discussie over de telemonitoring die we gisteren hebben gezien bij Orlando Health. De reacties zijn kritische positief. We spreken af dat we donderdagochtend nog terug komen. Daarna is het aan Marije voor een presentatie met een uitleg van het Omaha systeem. Na de uitleg wordt de groep opgedeeld in twee teams die elk met een cases aan het werk gaan om Omaha in het buurtzorgweb. De aanbevelingen van de teams worden genoteerd en zullen worden meegenomen in de volgende versie van Omaha in het web. Hoewel het Omaha systeem niet in 1 dag te leren is zien we wel dat de werking van Omaha al snel te leren is. Binnenkort horen jullie vast meer over de bevindingen en Omaha specifiek.

Na een intensieve dag gaan we met de hele groep naar Universal Orlando. We gaan eten bij Jimmy Buffett's Margaritaville Cafe een 'surfcafé restaurant' dicht bij de ingang van één van de parken van Universal. Als grote verrassing ga we vanavond naar de voorstelling van de 'Blue man Group'. Het is weer een hele lange maar vooral een leuke dag geworden en voordat we naar bed gaan evalueren we nog even de dag. De één doet dat in de kamer onder het genot van een kopje thee en de ander doet dat aan de bar.

Selma

Leuk om jullie berichten te lezen! Geniet nog de komende paar dagen. Ik ben benieuwd naar alle verhalen:)

Selma

Selma is de dochter van Christien:)

Frouk

Hebben ze in Jimmy Buffett's Margaritaville cafe het nummer I's five O'clock somewhere van JB en Alan Jackson ook gedraaid?
Veel plezier en veel genieten!

Welmoed

Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen! Veel plezier nog allen!

Groetjes,
Welmoed

Astrid

Denk dat de dag voor jullie net begonnen is, wat een drukke dagen hebben jullie. Ziet er wel erg goed en leerzaam uit allemaal.

Nu nog een mopje voor vanavond bij de borrel of thee:

"Een boer maakt zijn laatste beetje kuilgras uit de wintervoorraad op. Het gat wat overblijft is 7x3x3, de boer zet het gat te koop. Een Belg ziet het bord "Te Koop" staan, en denkt "daar past mijn zwembad precies in.." De belg zegt de boer dat hij het gat graag koopt. Deal gesloten, maar de Belg moet het gat zelf ophalen. Met een dieplader komt de Belg terug, en laadt het gat op. Als de Belg bijna thuis is rijdt hij onder een viaduct door en blijft steken, hierdoor valt het gat er af. Tja, doorrijden kan niet dus de Belg rijdt langzaam achteruit..... Wat denken jullie dat er gebeurt, haha, hij rijdt het gat in.

Fijne dag allemaal! Groet Astrid

Germa

Wat maken jullie veel mee in een paar dagen tijd.Goed dat we het via deze site een beetje mee kunnen beleven.Heel veel werkplezier nog .

J.M. van Westen (schoonvader van Christien)

Wat een interessante reis hebben jullie. Ik lees de reisverslagen met veel plezier. De ontmoeting met vakgenoten in het buitenland lijkt me erg leerzaam.
Nog enkele mooie dagen toegewenst

Deborah

Hey Marije,
Daar sta je dan het omaha systeem uit te leggen......misschien is dit wel het ebgin van je omaha carriere bij buurtzorg. Ik ben trots op je. Ik zou al snel niet uit mijn woorden komen als ik zoiets moest uitleggen.

Christien

Wat leuk dat u op afstand mee reist! U weet tenslotte hoe het is om met collega's onderweg te zijn. Het is zeker erg leerzaam. Deze reis is ook heel bijzonder. We hebben een bijzondere week in een bijzonder land. Een droom zal niet snel mooier zijn. Ik hoop u binnenkort weer te ontmoeten. Veel groeten aan Ma.